Bildsmycke

Bildsmycke.se leveransvillkor

Bildsmycke.se leveransvillkor


1. Betalningsmetoder

På bildsmycke.se kan du betala antingen med Klarna faktura eller med Klarna delbetalning.

2. Kundservice

Vår kundservice betjänar för tillfället endast på finska och på engelska. Du kan kontakta oss via detta formulär eller genom att skicka e-post till info@bildsmycke.se. Du kan även ringa oss på +358 452 624 330. Vi betjänar på vardagar mellan 08:00 – 21:00

3. Leveransvillkor

Kunden godkänner att hans eller hennes kontaktinformation (namn, adress samt e-postadress) sparas i Metalzas (org.num. FI22601034) kundregister då han eller hon gör ett inköp via webbutiken bildsmycke.se. Metalza säljer inte personuppgifter till tredje part och vi byter eller vidareförmedlar heller inte information med tredje part. Kunden kan be om att hans eller hennes personuppgifter avlägsnas från registret när som helst.

4. Åldersgräns

Kunden måste vara minst 18 år gammal för att kunna göra en beställning via webbutiken bildsmycke.se. Ifall kunden är under 18 år gammal måste han/hon ha samtycke från sin försörjare och vi kräver ett intyg från denne.

5. Leveransmetoder och leveranstid

Alla produkter levereras via Posten. Vi strävar efter att leverera alla produkter inom 4-7 arbetsdagar. Produkterna levereras som kuvert rakt till kundens hemadress, produkten är packat i bubbelplast. Om något är oklart gällande kundens beställning kommer vi att meddela kunden att leveransen kommer att dröja längre än vanligt. För tillfället levererar vi beställningar till Sverige, Norge, Danmark och Finland.

6. Leveranskostnader

Vi levererar alla produkter gratis, dvs. leveranskostnaderna är alltid 18kr.

7. Förändringar till beställningen

Ifall kunden har gjort en beställning och produkten råkar vara slut, kommer vi att meddela kunden omedelbart. Vid dessa fall kan kunden besluta om att avboka beställningen eller att godkänna att produkten levereras då vi har produkten i lager igen.

8. Returnering av felaktig produkt

Innan en felaktig produkt kan returneras måste kunden komma överens om detta med Metalza på förhand. Detta görs genom att kontakta oss. Den felaktiga produkten kan bytas till en ny version av samma produkt. Obs! Vi tillgodogör inte kostnader för returnering av felaktiga produkter om returneringen inte har kommits överens om på förhand.


Enligt konsumentskyddslagen har en produkt inte returrätt ifall produkten inte är felaktig. Felaktiga produkter har 14 dagars returrätt.

9. Produkter som har blivit trasiga under leveransen

Tyvärr så kan det hända att produkter skadas under leveransen. Kolla alltså alltid att förpackningen är hel och att produkten är i skick genast när du har mottagit beställningen.


Om produkten har skadats under leveransen måste du omedelbart anmäla detta till ditt närmaste postkontor. Du måste också kontakta oss så att vi kan komma överens om en ny leverans. Sju dagars returrätt gäller för alla oöppnade förpackningar.